Hlas dítěte v Mikuláši

Rodiny mohou naši službu využít, jen pokud spolupracují s OSPOD Praha 4 nebo OSPOD Praha 12, a ten službu doporučí.

Jak to bude nejčastěji probíhat?

  1. Soud vyzve OSPOD k vyjádření k rodinným poměrům.
  2. OSPOD hovoří se členy rodiny.
  3. Pokud rodiče během stání nedojdou k dohodě, OSPOD nebo soud nabídne rodičům poradenský rozhovor v Mikuláši.
  4. OSPOD avizuje rodinu Mikuláši, zjistí jeho kapacitní možnosti. Rodičům předá kontakt na pracovnice Mikuláše, aby se na dalším postupu domluvili napřímo.
  5. Proběhne rozhovor rodiny v Mikuláši.
  6. OSPOD, případně soud si vyžádá od Mikuláše zprávu o výsledku rozhovoru s rodinou.

Co je obsahem rozhovoru?

Služba začíná zmapováním příběhu rodiny. Během samotného rozhovoru zjišťujeme stanovisko rodičů k rozvodové situaci a jejich představy o budoucím uspořádání péče o děti. Paralelně probíhá rozhovor s dětmi. Při něm zjišťujeme názor dětí, jak by ideálně měl probíhat jejich pobyt u jednoho a u druhého rodiče. Současně také mapujeme aktuální psychický stav dětí.

Následně rodiče seznámíme s výsledky rozhovorů s dětmi. Zároveň jim pomůžeme lépe poznat specifika dětské psychiky. Dozví se také o možných důsledcích nerespektování dětských potřeb.

Specifika služby

  • Délka trvání je zpravidla dvě hodiny.
  • K setkání je nezbytná přítomnost dětí, pokud jsou již ve věku, kdy jsou schopny komunikovat.
  • Služba je poskytována bezplatně v prostorách organizace Mikuláš 365, o. p. s. za přítomnosti dvou odborných pracovnic.